Георги Кадиев

Имаме право на промяна

Да има ли такси за паркиране в цяла София?

Общинският съветник от ГЕРБ и председател на комисията по транспорт в Столичния Общински Съвет Радослав Тошев внесе предложение за решение на общинския съвет, в което настоява да се възложи анализ на идеята за зониране на града, съгласно което паркирането да стане платено на цялата територия на Столична община. Решението бе взето от СОС на заседание на 19 ноември 2009.

Бих искал да уточня, че това не е решение за зониране, а само за възлагане на анализ- какви зони да има, колко да струват, как да се разчертават и т.н. Аргументът на колегата Тошев е, че улиците в София са общинска собственост и общината трябва да събира средства за ползването им. Контрааргументът е, че общината затова събира данък върху превозните средства.

С подобно зониране не откриваме топлата вода. Има го в доста градове в Европа, например Лондон, Барселона и Цюрих. Идеята не е сложна- целият град се разделя на зони в различен цвят, като в червената примерно спирането е абсолютно забранено, в синята само с почасово заплащане, в зелената или с почасово заплащане, или с годишна такса, ако сте жител на този район и т.н.

Според мен би могло да се въведе на районен принцип- примерно ако сте регистриран в Младост, плащате някаква годишна такса /която може да е минимална, може дори без пари да е/ и паркирате в Младост без повече плащане, а за всеки друг район сте на почасова ставка. Или може да е на принципа на картите за градски транспорт- годишна карта за зелена зона х лева, за жълта зона y лева, за синя – z лева. Не мисля, че е ужасно лоша идея, дори напротив- ще въведе някакъв ред, ще ни дисциплинира.

Има сериозен проблем- трябва първо да се вложат много средства, за да се разчертаят паркоместата из целия град. И трябва много контрол и по крайните квартали, което не е по силите на инспекторат от 400 души, които имат и безброй други неща за контролиране.

Категория: Блог
  • Снежанка Димитрова казва:

    Пътя към ада е заслан с добри намерения ! Знайно е какви апетити стоят зад тази идея! Разбира се, че инспекторите няма да поемат функциите по събиране на такси, за това са котараците! Нашите момчета ще се погрижат за този законен рекет. Да превърнеш София в платен паркинг си е чиста далавера! Не мислите ли за по-удачно , вместо да делите парите ни с фирмички , просто да определете допълнителен данък паркиране според размера на личното МПС по адрес на собственика и го прибавете към данъка за колите.Защо ли нямам доверие на г-н Тошев? За първи път и Вие г-н Кадиев не ми звучите убедително! „ИМА СЕРИОЗЕН ПРОБЛЕМ.“……….и от сега му знам решението – общината не разполага с необходимите средства за осигуряване на паркоместа. Ще проведем конкурс по нашенски и ще предоставим общински терени на “ бизнесмените “ срещу възможно“ най-изгодни“ условия ! На печелившите ЧЕСТИТО! Ако мине идеята за центъра, каква далавера ще бъдат след това комплексите – във всеки от тях има по над сто хиляди жители! Изпробван рекет – и СИК и ВИС застраховаха и вкарваха в частни паркинги колите , ние сме свикнали !Ще се радвам, ако погледнете на идеята и от този ъгъл! На софиянци им стигат паяците!

  • Име казва:

    И на мен този текст от г-н Кадиев не ми стои сериозно. Не може цял един град да е платен паркинг. А и нека да споделя как се паркира в моя квартал – по 2 коли на място за 1 в нормалния свят, затова непрекъснато има одраскани брони, врати и т.н. Газене на кал, защото често пъти в градинката е единственото останало място. В същото време блока има общински подземен гараж, който е занемарен от години и никой не влага малко пари, за да го стегне и срещу малка такса да има коли вътре. А са 20 паркоместа, все нещо е.
    Единственото решение е изграждане на етажни паркинги навсякъде в София – центъра подземни, кварталите надземни, които да се отдават срещу малка месечна такса.
    Все пак като граждани на този град имаме и права, не само задължения.
    И накрая общината не е фирма – само да прибира пари от нас. Печалба на нея не й трябва. Нейната функция е да е в услуга на града и гражданите, незнам дали г-н Кадиев е наясно с това.

  • Име казва:

    И на мен този текст от г-н Кадиев не ми стои сериозно. Не може цял един град да е платен паркинг. А и нека да споделя как се паркира в моя квартал – по 2 коли на място за 1 в нормалния свят, затова непрекъснато има одраскани брони, врати и т.н. Газене на кал, защото често пъти в градинката е единственото останало място. В същото време блока има общински подземен гараж, който е занемарен от години и никой не влага малко пари, за да го стегне и срещу малка такса да има коли вътре. А са 20 паркоместа, все нещо е.
    Единственото решение е изграждане на етажни паркинги навсякъде в София – центъра подземни, кварталите надземни, които да се отдават срещу малка месечна такса.
    Все пак като граждани на този град имаме и права, не само задължения.
    И накрая общината не е фирма – само да прибира пари от нас. Печалба на нея не й трябва. Нейната функция е да е в услуга на града и гражданите, незнам дали г-н Кадиев е наясно с това.

  • Име казва:

    И на мен този текст от г-н Кадиев не ми стои сериозно. Не може цял един град да е платен паркинг. А и нека да споделя как се паркира в моя квартал – по 2 коли на място за 1 в нормалния свят, затова непрекъснато има одраскани брони, врати и т.н. Газене на кал, защото често пъти в градинката е единственото останало място. В същото време блока има общински подземен гараж, който е занемарен от години и никой не влага малко пари, за да го стегне и срещу малка такса да има коли вътре. А са 20 паркоместа, все нещо е.
    Единственото решение е изграждане на етажни паркинги навсякъде в София – центъра подземни, кварталите надземни, които да се отдават срещу малка месечна такса.
    Все пак като граждани на този град имаме и права, не само задължения.
    И накрая общината не е фирма – само да прибира пари от нас. Печалба на нея не й трябва. Нейната функция е да е в услуга на града и гражданите, незнам дали г-н Кадиев е наясно с това.

  • Ана Христова казва:

    Г- н Кадиев,
    Аз живея в центъра на София.В момента имам една кола.Обаче- общината продава местата около мене на банки ,фирми и тем подобни с няколко коли и за гости.Та,да попитам:-Аз в Люлин ли да паркирам???Освен това живея на паркинга на един господин с който за нещастие деля един двор.А той има над 20 автомобила.Така,че едната ми надежда беше тротоара пред нас.Обаче сега там се нанесоха много банки и вече имам табели – ПЛАТЕНО.Ами да ми плащат и таксите,и каското,и данъците тези господа след като за мене София е мащеха.Виновна ли съм,че някога когато дядовците през 1907г.са строили къщата тука е било края на София?Специално с боклука,колите,паркинга и градския транспорт за София излизам извън нерви:))))

  • slavov казва:

    Здравейте г-н Кадиев, щастлив съм, че сайтът ви остава и след местните избори, защото аз и семейството ми сме ваши почитатели.
    Очевидно тази такса цели да намали паркирането в зони, където не достигат паркоместа. Ако се въведе такава такса, тя трабва да бъде за реално ползване, защото иначе ще се превърне в данък за тези, които не паркират в определена зона. Таксата трябва да е поносима и за хората с най-ниски доходи. Както собствениците на УПИ не плащат такса за това, че паркират върху земята си, така и собствениците на жилища в сгради построени върху общинска земя не трябва да плащат такса, когато паркират върху земята в периметър около собствената си сграда, тъй като носителят на правото на строеж притежава и правомощието ползване на прилежащата на сградата площ. Противник съм тази услуга да се инкорпорира в данъка върху МПС, т.е. да се увеличава местния данък на всички притежатели на автомобили с регистрация в столицата, защото има много автомобили, които са с регистрация в друга община, която е определила по-ниска ставка на този данък, но автомобилите се ползват в София. Данакът нама да бъде справедлив.
    Пожелавам здраве и късмет на цялото ви семейство!

  • Име казва:

    Такаа, улиците значи били на общината. Чудесно. А не са ли обществена собственост, след като се строят и поддържат с данъците на жителите на града? Къде стигнахме – до средновековието, в което всеки е събирал такса от някой и от това се е издържал. А факта, че в моя квартал, макар и почти краен няма къде да спра, освен в най-голямата кал в една бивша градинка не е важен. И няма да строим паркинги, а ще събираме такси. Странно, Кадиев.

  • Гражданин казва:

    Господин Кадиев,
    Щеше да е чудесно, ако бяхте уточнили малко по-подробно, какво точно ще получат хората за парите, които евнтуално ще дават допълнително за „лукса“ да ползват автомобил. Мисля, че е напълно нормално, след като плащаш за нещо, да получаваш друго в замяна – например – ремонт на улиците в града, гарантирани парко-места за района, за който плащаш, мерки и гаранция за реални резултати в борбата със задръстванията и пр. В противен случай – при сегашните задръствания, изровени улици и липса на места за паркиране, би било абсолютно безобразие въвеждането на попобен род заплащане.

    Също така е напълно нормално, на гражданите да бъде предоставена и алтернатива, в случай, че решат да не използват личните си автомобили. Под алтернатива разбирам, удобен и редовен градски транспорт, защото настоящият в никакъв случай не може да се нарече, нито удобен, нито редовен.

    Продължението на дискусията би имало смисъл, само ако изкажете вашето становище по изложените по-горе проблеми. Иначе изказвания от рода „ще въведе някакъв ред, ще ни дисциплинира…“, звучат най-малкото несериозно.

  • gsgbg казва:

    Против въвеждане на такси за паркиране в цяла София съм. Синята зона непрекъснато се уявеличава. Според мен трябва да има такива такси само за същинския център на столицата.

Имейл адресът ви няма да бъде публикуван. Задължителните полета са маркирани *

*

*