Георги Кадиев

Имаме право на промяна

Да спрем демонтажа на линията към жп гара „Пионер”

Демонтирането на линията към жп гара „Пионер”, четири месеца преди изборите, е знаково за управлението на Софийска община. Очевидно управляващите бързат предизборно да се „разплатят” с кръговете, които крепят ГЕРБ на власт.

Линията към жп гара „Пионер” ще бъде нарязана и продадена за скрап – каквато беше съдбата на една друга софийска гара – „Сердика”. И никой не разбра кой какво спечели от това. Не стана ясно и какво всъщност спечели от демонтажа Софийска община.  А бяха обещали там да бъде изграден парк.

Съществува и друг вариант за жп гара „Пионер”, който обаче не се обсъжда. Линията дава възможност за изграждане на т. нар. лека железница, която да свърже новата спортна зала до “4-ти километър” с гара “Подуене”, “Слатина”, метростанции и други ключови места в столицата.

Смятам, че съдбата на жп гара „Пионер” трябва да се обсъди с общинските съветници и с жителите на района. Да се разгледат всички възможности за използването на тази вече съществуваща инфраструктура, и тогава да се вземе обосновано решение. В противен случай остава впечатлението, че в предизборната суетня някакви неизвестни фирми искат да печелят набързо скалъпени търгове.

Категория: Блог
  • Йордан Мичев казва:

    Мога да кажа две неща. Първото е, че скрапът от жп линията не е толкова важен. По-важни са парцелите по протежението й, които ще бъдат разпродадени на части на определени хора. Най-апетитни са терените около самата гара Пионер и Ловния парк.
    Второто нещо е, че „леката железница“ може да стига не само до гара Подуяне, а да преминава покрай бизнес зоната около Летище София и от там да се отправя към кварталите „Левски“, „Малашевци“, „Бенковски“, „Илиянци“, „Свобода“ и дори да стига до Нови Искър… Въпрос на мащаби в мисленето и в съзнанието.
    Най-глупавото е, че ГЕРБ не разбират, че няма една нормална връзка, която да свързва помежду им източните квартали на София и това, което готвят, е истинско престъпление!

  • Pdonov казва:

    Аз съм на същото мнение .Много точен отговор г-н Мичев

  • Konsagaev казва:

    Повече от сигурен съм, че става въпрос за апетитното място за застрояване. След ж.п.линията, помнете, ще бъде повдигнат въпрос и за складовете за строителни материали, които ще се окаже, че загрозяват, замърсяват…

  • Malta_m2003 казва:

    Подкрепям казаното от г-н Мичев, че точно тази линия можеше да се направи на „лека железница“ – защо не и атрактивна и да имаме още една връзка между източните квартали на града. Хем разнообразно, дали е обаче икономически ефективно – не зная, но нека се обсъди детайлно преди да се демонтира в нечий интерес.

  • Yordan Michev казва:

    Железопътният транспорт е от два до три пъти по-рентабилен от автобусния. Доколко ще бъде рентабилна една такава жп линия зависи много от услугата, която ще се предлага и от инфраструктурата и достъпа до нея. Нека да не забравяме, че София ще расте на север. Това означава, че описаният от мен маршрут (който се използва и е съвсем реален) става изключително важен.

  • Георги Гатев казва:

    Има един човек който трябва да се даде на съд с искане на най-сурово наказание – архитект ДИКОВ !!!

  • Gatev5 казва:

    Гл. архитект на София –  Диков трябва да се уволни и подведе под сдебна отговорност !

Имейл адресът ви няма да бъде публикуван. Задължителните полета са маркирани *

*

*