Георги Кадиев

Имаме право на промяна

Как ГЕРБ си купи реклама за избори’2013, а София пи една студена вода

Тъй като много говорих за порочността на конкурса за отдаване на външната реклама на Столична община, водеща до ощетяване на бюджета на столицата и корупция, искам да ви дам конкретен пример. Критериите на конкурса умишлено бяха направени така, че да позволят субективност. Фирми с най-ниска цена печелят заради „голям опит във външната реклама“ и „качество на концепцията им за външна реклама“. С този конкурс ГЕРБ удовлетвори интересите на медийни магнати и си купи рекламно време за изборите догодина- за сметка и на гърба на столичани.

Прилагам заповед на кмета г-жа Йорданка Фандъкова РД-09-08-76/ 16.07.2012, в която ясно се вижда, че за един от лотовете печели фирмата с най-ниска цена от 25 972 лева на месец, като най-високата предложена цена е 79 800 лева на месец, 307% повече от спечелилата оферта. Пропуснатите ползи за общината на месец са 53 828 лева, а за 10-годишния период на договора достигат до 6 459 360 лева. Шест милиона и половина лева подарени на един точно определен медиен магнат.

И това само в един от 10-е лота на конкурса, като подобни решения със спечелили най-ниски оферти има в цели четири от десетте лота. Осем от десетте лота бяха спечелени от фирми на известни собственици на вестници и телевизии.

Ето така София загуби милиони, ГЕРБ си осигури реклама за изборите, а на нормалните хора им остават Туитър и Фейсбук.

 

Категория: Блог

Имейл адресът ви няма да бъде публикуван. Задължителните полета са маркирани *

*

*