Георги Кадиев

Имаме право на промяна

За корупцията в Столична община

Впечатлен съм от изказването на лидера на ДСБ- Сифия ген. Атанас Атанасов, че „в Столичната община страшно много се краде със знанието на управляващите. Има тесен кръг от хора, които се облагодетелстват, а завод за боклук все още няма, защото запознати твърдят, че построяването му се спъва от различни интереси, защото не могат да се разберат за някакви комисионни“.

Оставям настрана дребната подробност, че ДСБ е коалиционен партньор на ГЕРБ в общината и има заместник-кмет. И ако иска да опозиция, не може хем да е в екипа на Фандъкова, хем да обяснява колко се краде.

Иначе изводът е напълно верен. Краде се страшно много. Краде се от строежа и ремонтите на училища и детски градини. Краде се от метрото. Краде се от прословутите велоалеи. Краде се от градския транспорт. Краде се от обществените поръчки. Краде се например от изграждането на информационна система на общината, където председателят на общинския съвет вкара фирма на съпруга на бивша своя съдружничка. Отправих официално питане към комисията за конфликт на интереси в СОС, която би трябвало да се занимава точно с такива случаи. Текстът на самото питане го има в блога ми. Мина повече от месец. Отговор- нула. А казусът е елементарен. И до такава степен компрометира председателя на общинския съвет Андрей Иванов, че компрометира и всички решения, взимани от СОС.

И няма особено значение дали Фандъкова е корумпирана или не. Защото това така или иначе не е достатъчно. Трябва да спираш корупцията, да се бориш с нея. Да не даваш и на тези над, под и до теб да го правят.

Което в Столична община не се случва.

Категория: Блог
  • Dimitrovzh казва:

    В публичното пространство съществува огромно неразбиране какви функции изпълнява в София т.нар. „синя зона”: Сигурно ще се намерят и „фенове” на този режим, които справедливо ще кажат вероятно, че това премахна колите от тротоарите и централните улиците станаха по-проходими. По-заинтересованите служители от общината обикновено сърцераздирателно разказват историята за благодарните жители на отделни столични райони, които с въвеждането на „синята зона” ежедневно им благодарят за постигнатото еко-равновесие или нещо такова…
    Живеещите в центъра наивно задават въпроса защо трябва да плащат, за да си паркират колите пред дома си, за което обикновено от общината ги успокояват, че тази несправедливост ще бъде премахната в най-скоро време, като постепенно се разшири „зоната” в целия град. На въпросите на живеещите в кварталите на София как да се придвижват в града при толкова нередовен, нечист и неориентиран градски транспорт (обслужващ интересите на маршрутките), обикновено им се отговаря да ползват метрото. Ама това, че метрото обслужва една сравнително малка част от жителите не е страшно, защото някога ще бъде пуснат и нов, почти успореден (?!) лъч на метрото, който едва ли ще повиши съществено ползвателите му.
    Когато се говори за „синята зона“ в София обаче трябва Столична община да отговори преди това на следните въпроси:
    1. Какви приходи от дейността ОТЧИТА т.нар. синя зона”? В годишния финансов отчет на дружеството „Център за градска мобилност” ЕООД е посочено, че за цялата 2009 г. са реализирани „Приходи синя зона” в размер на 5 893 000 лв. Не е трудно да пресметне, че за работните 253 дни през 2009 г, това прави по около 23 230 лв. на ден. При официално 10 хил. места за паркиране в „синята зона”, това означава, че от всяко едно парко-място е било заето следно по 2 часа на ден?!! Да напомним, че „синята зона” работи неуморно по около 10 часа всеки работен ден.
    2. Колко приходи ОТЧИТАТ т.нар „паяци”? Пак на същото място е посочен годишен приход от 135 000 лв., които прави по 533 лв. на ден от всички работещи в София „паяци”. От дружеството твърдят, че в момента се събират по 20 лева от нарушител, което означава, че през 2009 г. в София всички паяци са „репатрирали” общо по 27 автомобила на ден, което се пада по около 3 автомобила на всеки от 10-те „паяк”-а?! Не ви ли се струва малко неизгодно за работа при 8 часов работен ден?
    3. Къде отиват приходите от тази дейност? Прави впечатление, че разходите за външни услуги нарастват доста по-бързо (2.6 пъти) в сравнение с нарастването на приходите на дружеството (2.2 пъти) за периода 2009/2008 г. В дружеството „Център за градска мобилност” ЕООД бяха обединени през 2009 г. няколко дейности – обществен градски транспорт, реклама, ремонти, управление, паркинги, синя зона и други. Всичко това означава, че с голяма част от реализираните приходи от синята зона вместо да се инвестира в създаването на паркинги, на практика се субсидират губещи дейности на общината, в т.ч и транспортна дейност..
    4. Какви заплати се разпределят в дружеството? Разходите за заплати и осигуровки на персонала през 2009 г. са нараснали двойно в сравнение с 2008 г. и достигат малко повече от 15 млн. лв. , което за заетите 971 души означава едно достойно средномесечно възнаграждение в размер на 1309 лв. Обявената средна брутна месечна работна заплата е в размер на 855 лв. Разбира се, че при средните числа човек не трябва да остава с погрешно впечатление, че това е възнаграждението и на онези неуморни служители на дружеството, които събират по средно 2 такси на ден от всяко парко-място в синята зона.
    5. Колко са месечните цени за паркиране в другите столици по света? Според класация на консултантската агенция Colliers International по ДОСЕГАШНАТА месечна цена за паркинг София заема 13-о място в Европа по месечни цени за паркиране и е в топ 50 в света, преди столиците на Испания и Германия и се нарежда след Прага, Атина и Будапеща. Вероятно, ако при тази класация се отчетат и съпоставят цените за паркиране според доходите на населението, със сигурност София ще скочи гордо в 10-ката на света! А след предстоящото двойно скачане на таксата – вероятно ще се борим за тройката, и то в света!

    Всичко това задължава и кмета на София, и нейните заместници, и общинските съветници, когато предлагат двойно увеличение на таксите за паркиране в синята зона на София, да намерят приемлив отговор и на следните въпроси:
    – заплащат ли тези господа такса за паркиране в „синята зона” когато ходят на работа в общината или си имат „служебен паркинг” и „служебни карти”?
    – колко парко-места бяха създадени в центъра и/или широкия център от събраните пари от „синята зона”, в които на една справедлива пазарна цена да можеш да оставиш колата си, когато се опитваш да живееш, посетиш, работиш или инвестираш в икономиката на този град?
    – в годината на голямата икономическа криза ли трябва да се вдигат двойно таксите за паркиране в София?
    Защото 2011 г. е година на местни избори и всеки гражданин на София, преди да направи своя избор за кого да гласува, ще иска отговор и на тези въпроси. И ако и след това гласува за същия кмет и за същите тези общински съветници, нека да се сърди на себе си за това в какъв град живее, какъв транспорт има в София, съответно и какви цени плаща за паркиране.

Имейл адресът ви няма да бъде публикуван. Задължителните полета са маркирани *

*

*