Георги Кадиев

Имаме право на промяна

За продънения софийски транспорт

Миналата седмица общинският съвет гласува стартиране на преговори Столична община да тегли заем от 50 млн лева за общинския транспорт. Половината от тях за покриване на стари неразплатени задължения, половината за инвестиционна програма.

В доклада на общината, внесен от зам.кметове Герджиков и Христов е написано, че за 2009 загубите на столичния транспорт са 13 милиона лева, през 2010 се очаква да са 35 млн лева. Неразплатените задължения са 42 млн лева. Затова, ако обичате, дайте 50 млн лева!

Никакво обяснение защо загубите растат главоломно- само за една година са нараснали почти три пъти. Никакви обяснения как ще спрем този ръст напред. Засега единственото средство, което предлагат е да намалим разписанието на автобусите. Те и без друго целогодишно вече карат на лятно /разредено/ разписание, как ще стоим зимата по 45 минути да чакаме рейс, идея нямам. Никакви обяснения защо приходите от билети  и карти при 500 млн пътувания годишно са под 100 млн лева- а тук не се събират поне 150-200 млн лева. Никакви обяснения към кого и за какво са тези 42 млн лева натрупани неразплатени фактури. И никакви обяснения как с 25 млн лева ще разплатим задължения от 42 млн лева? Знам как- с рекет. Викате фирмата, ако ви плати нещо под масата, плащате цялата сума. Иначе- да чакат. Този филм вече съм го гледал с възстановяването на ДДС в НАП. Никакви обяснения сега ли точно в тази криза е времето да дадем 10 млн лева за ремонт на 500 спирки. Кои са тези спирки, кой го реши, защо по 20 хил. лева?

Отговори няма. Зам.кметът на транспорта Христов в командировка. Председателят на транспортна комисия на СОС  Радослав Тошев дума не обели. Г-жа Фандъкова оплете конците в един отговор и повече не се обади. Минко Герджиков мълчи. От премиера Борисов, дето все ще помага на София- ни вопъл, ни стон.

А въпросът е сериозен- 50 млн лева са много пари, близо 10 % от собствените приходи на общината. Така ли ги хвърляш на вятъра? И на всички е ясно, че инвестиции няма да има. Ще платят заплатите в транспорта, за да няма стачки, и след 6 месеца пак ще сме на този хал.

Ето затова гласувах против, така гласуваха и доста колеги от и извън БСП. Което не попречи на ГЕРБ да го приеме със своите гласове и два гласа на Атака.

Големият губещ е транспорта на София, в който на един милиметър не е направена реформа. Каца без дъно, общински вариант на това, което е здравеопазването в национален мащаб.

Да му мисли следващия кмет…

Категория: Блог
  • Blagovest Kirilov казва:

    Добър анализ на ситуациЯта. За съжаление жителите на СофиЯ не обръщат внимание на проблема и ще реагират чак когато е късно – зимата / или ще стане още по-зле, като всеки се качи на личниЯ стар автомобил с износени летни гуми и зачестЯт катастрофите…а както каза ДЯнков – до 2020 всеки ще иска да живее в БългариЯ…

  • Христина казва:

    Това правителство, както в София, така и в цяла България, само мълчи или ако си отворят устите се чува – „Няма пари!“; „Ще теглим заеми!“, но за какво точно и как ще се харчи заема никой не знае, дори и тези които го теглят; или се чуват пълни безсмислици и некомпетентност, сучене и увъртане около темата….
    С едно изречение – Такива хора (управници), като тези не ни трябват! Могат спокойно да си ходят и да си починат, че от толкова каши, каквито забъркаха, се измориха… много зор много нещо…!?!

  • Malta_m2003 казва:

    Реформата в градския транспорт ->блян на столичаните..

    Колко години минаха и все по-зле става..Кой плаща заплати на шофьорите, които пушат в автобуса (респ.тролейбуса, трамвая), които презират пътниците и ги третират като чували с картофи, които говорят безспирно по телефоните си (особено на маршрутките), които с голям майсторлък спират в локвите по спирките и се любуват на последиците..

    Аз, пътникът вчера пътувах от Младост 2 до Дружба 2 – 100 минути!! За какво говорим изобщо..

    Искам да чуя смислени намерения как ще се реши въпроса с градския транспорт. Подкрепям виждането Ви, г-н Кадиев по финансовите въпроси!

  • Avertas казва:

    Големият губещ са гражданите на София. Пример: автобусите 68,69,70 – от Бистрица, Плана и Железница отиват до Дървеница – заварено положение. Най-лесното решение – в полза на пътуващите – е маршрутите на тези линии да се продължат: метрото, десен завой по „Г.М.Димитров“, кръговото под „Цариградско шосе“, крайна спирка н автогарата на Гео Милев. Така пътниците от селата ще имат връзка с метрото, всички превозни средства по „Цариградско шосе“ и с кварталите около Гео Милев. От друга страна, живеещите в Гео Милев ще получат пряка връзка с метрото. Няма нужда от допълнителни разходи. Научавам, че е в ход проект за изграждане на обръщало на автобусите при КАТ. Освен огромните средства, които можем да вложим в нещо по-разумно, движението по „Драган Цанков“ ще бъде затормозено допълнително, а шумът от автобусите и замърсяването ще превърнат живота на хората от този квартал в кошмар. нали цялата пламенна мисъл на обищнарите е насоченаа към бладенствието на софиянци – приемете предложението за удължаване на маршрутите на селските автобуси.

  • slavov казва:

    Здравейте господин Кадиев,

    Не съм специалист по икономиката на градския транспорт но като ползувател на градски транспорт искам да изразя недоволството си от неговата организация.

    Един прост актуален пример – Общината е решила да закрие експресната линия която сега обслужва автобус 284, която свързва центъра на града с Терминал 2 на Летище София и автобус със същия номер ще обслужва досегашният маршрут на автобус 84. Този маршрут включва спирки на всеки 500 метра и преминаване през десетки светофари. По този начин разстоянието от Орлов мост до Терминал 2 ще се изминава за двойно по-дълго време.

    Не мога да разбера замисъла на това действие.

    Направих произволни справки с някои европейски летища, като Лондон-Лутън, Милано-Бергамо, Милано – Малпенза, Дортмунт и др. и установих, че на всяко от тях има експресни автобусни линии, които свързват летището с градските центрове.

    Бързото придвижване на пътниците от градовете до летищата е важен фактор във въздушния транспорт. Моля Ви като общински съветник да направите справки в съответните административни звена или в комисията по транспорта каква е причината за това решение, което не е в интерес на пътниците.

  • slavov казва:

    Извинявам се за допълнението, но прочетох, че причината за закриването на експресната линия до летището била, че нямало достатъчно пътници, тъй като обслужва само терминал 2.

    Ако е така, ето едно предложение:

    Експресният маршрут, който сега обслужва автобус 284 да остане с една малка корекция – автобусът идвайки от булевард Брюксел/моста над кв. Дружба/ да спира първо на Терминал 1 и след това на Терминал 2. По този начин и двата терминала ще бъдат обслужвани бързо, а пътниците ще се увеличат двойно.

Имейл адресът ви няма да бъде публикуван. Задължителните полета са маркирани *

*

*