Георги Кадиев

Имаме право на промяна

Питане за състоянието и сигурността на столичното метро

До: г-жа Йорданка Фандъкова

Кмет на Столична община

Чрез: г-н Елен Герджиков

Председател на Столичен Общински Съвет

 

ПИТАНЕ

 

ОТНОСНО: СЪСТОЯНИЕТО И СИГУРНОСТТА НА СТОЛИЧНОТО МЕТРО

Уважаема г-жо Фандъкова,

На 07.09.2009 се откри първия метродиаметър в неговата относителна цялост – от Младост до Люлин, последвано от откриването на втория метродиаметър на 31.08.2012. С това безспорно метрото става един от най-удобните начини за масов превоз на пътници в градски условия, използван по данни предоставени от Вас от почти 350 000 души. Именно поради тази причина е изключително важно да се погрижим и да гарантираме 100% сигурност на гражданите по време на пътуванията с метрото.

Въпреки това разбрахме, че е нормално метрото да протече 2 седмици след пускането му дълбоко под земята и че отточните канали вече са се запушили.

Получих и друга обезпокоителна информация за състоянието на първия метродиаметър – течове, зле поддържана инфраструктура, сериозни наранявания по релсите на метрото. Можете да видите снимките в Приложение 1.

Редом с това граждани сигнализираха за:

„1. Липсват лифтове до всички нива за слизане и излизане от мотростанциите – от тази на „Опълченска“ до тази на ”Сливница” включително. Това изключително много затруднява инвалидите, възрастните, майките с малки деца.

2. На метростанция „Вардар” единият вход все още не е завършен, а г-н Борисов като кмет през първия си мандат публично обяви във вестник „Експрес“, че ще бъде завършен.

3. Външните            входове на метростанциите ’’Константин Величков“, „Вардар“ и други не са покрити,вследствие на което се налагат ремонти на стълбищата.

4. В района на метростанция „Вардар” беше унищожена част от гората и никой не предприема мерки да премахне бетоновите настилки и да засади нови дървесни видове.

5. В района на метростанция „Вардар” има несъборена тоалетна – убежище на крадци и наркомани.”

Във връзка с всички тези факти моля да отговорите на следните въпроси:

  1. Какво е състоянието на първия метродиаметър и по-специално в участъците между „Опълченска” и „Сливница” и между „Васил Левски” и „Г.М. Димитров”, включително контактната релса и релсовия път?
  2. Каква част от релсовия път се е налагало да бъде подменена през последните 3 години и какви са разходите за това?
  3. Вярно ли е, че поставянето на железния път и контактната релса в метрото (директно или като подизпълнител) е извършвано само „СК-13 ТРАНССТРОЙ“ АД или от фирмите влизащи в това акционерно дружество, а по част „Електро, ОВиК, ВиК, транспортна автоматика“ изпълнението е само от фирма „СТАРТ-ИНЖЕНЕРИНГ“ АД?
  4. Какви действия ще предприеме СО за осигуряване на пълна достъпност на метрото за хора с увреждания и майки с колички както по новите, така и по старите метростанции и при качване в самите метровлакове?
  5. Столична община предвижда ли довършване на недоизградения вход на метростанция Вардар и покриване на непокритите входове на посочените по-горе метростанции?
  6. Какви мерки са предприети от СО за осигуряване на сигурността на гражданите пътуващи в метрото от евентуални терористични атаки с оглед скорошните събития, показали рисковете за страната ни?
  7. Има ли “Метрополитен” ЕАД- гр. София специализирана пожарникарска техника за преодоляване на евентуални пожари в тунели или метровлакове и ако не, планира ли да закупи такава?

 

С уважение   ……..

                       /Георги Кадиев/

Имейл адресът ви няма да бъде публикуван. Задължителните полета са маркирани *

*

*